Ana Menü

change skin yaapınca skinler gözükmüyor.

Başlatan LAST, Haziran 18, 2024, 02:05:40 ÖS

« önceki - sonraki »

LAST

koreobj kısmına gerekli dosyaları yükledim ve kontrol ettim. orada gözüküyor ancak uçaklarını seçip görev oluşturduğumda change skin yapıyorum ama eklediğim Türk skinleri gözükmüyor. ne yapmalıyım?

114-Ghost

#1
Uygun model için attığınızdan emin misiniz. Öncelikle ilgili Model uyumlu olması lazım. Örneğin seçtiğimiz block50 için hazırlanmışsa, block50 tipinde bir görev paketi eklediğimizde ve change skin yaptığımızda gözükür. Mevcut bms Versiyonuna göre bazen diğer yapımcıların modelleri olabiliyor jan has gibi veya default modeller güncellenebiliyor, dds numaraları model güncellemesinden kaynaklı değişebiliyor. Jan has gibi harici bir model uyumlu bir skin  ise elinizdeki, o modelin yüklü olması gerektiğini unutmayın.

Doc klasöründe modellerle ilgili Excel dosyasında modellerin kuyruk, kanat gövde dds lerinin dosya adı yazmaktadır ona göre adlarını değiştirip uyumsuzluğu giderebilirsiniz.
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

113-Hunter

Bu arada benim yaptığım skinleri uyguluyorsanız henüz 4.37 U4 için uygun olup olmadığına bakma şansım olmadı. Bildiğiniz üzere 3DS max yerine Blender programına geçiş yaptılar. Modellemelerde değişiklik olup olmadığını bilmiyorum. Yine parçalı UVmapping sistemi olduğunu gördüm. DDS numaraları aynı mı UVmappingler aynı mı bilemiyorum. Test eden varsa ilgili konuya yazmasını rica ederim.  :D
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

StackHouse

Önceki sürümlerde olduğu gibi KoreaObj klasöründeki DDSleri değiştirdiğimizde uçağın skini değişmiyor. (C130 ve KC-135R skinlerini DDS değiştirerek yapabiliyorsunuz.) Sanırım problem bu yüzden kaynaklanmakta.
Aşağıdaki videoda nasıl yapılması gerektiği anlatılıyor, bu şekilde uygulayabilirsiniz.

114-Ghost

Sadece KoreaObj içinde değil yüksek çözünürlük lü dosyalarda da değiştirmeniz gerekmekte. Hd klasörünü de kontrol edin aynı adda eski dosya kalmasın videoyu izlemeden yazdım. İçeriği inceleyeceğim.
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

114-Ghost

#5
Videonun tamamını olmasa bile bir kısmını inceledim biraz.  sanırım model yapısının değişmesi nedeniyle texture yapısında da değişiklikler olmuş bu nedenle eski kaplamalar doğrudan uyumlu olmamakta. İşlem yapılması gerekmekte. Çünkü parlaklık için bile ayrı kaplama dosyası eklenmiş.

Bu yapıyı 4.32 zamanında fsx ile uçarken ve oraya kaplama yaparken farklı bir şekilde görmüştüm. O zaman bms in görsel yapısı bu kadar gelişmemişti basit dds dosyalarıyla model kaplanması yetiyordu.

Özetle bilgilendirme ve paylaşımınız için teşekkür ederiz. Bu sayede değişikliği farkettik.
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

buraktunahan

Skinler artık KoreaObj içinde değil. O nedenle göremiyorsunuz.

Öncelikle editörden hangi F-16 modelinin skininde değişiklik yapmak istiyorsanız o F-16'nın model numarasını bulmalısınız. Örneğin F-16 Blok 50 model numarası 1052. Dolayısıyla F-16 Blok 50'nin skinleri de

Driver:\Falcon BMS 4.37\Data\TerrData\Objects\Models\1052

klasörünün içinde.

Bu model klasöründe hem modeller hem de skinler var. Ayrıca Photoshop için Nvidia dds plugin ler de bir işe yaramıyor. İntel dds plugin eklentisine ihtiyacınız var.

Anlayacağınız BMS'de çarşı pazar biraz karıştı. Alışana kadar zaman alacak.

114-Ghost

#7
Teşekkürler You are not allowed to view links. Register or Login cım. Son sürümlerde skin yenileme yapmadık hiç. U3 de de sanrım jan has model destekli skinleri kullandık sanırım bu u4 le devreye girdi bmlv2 ye geçilmiş ve artık 4.38 in tam alt yapısı gibi duruyor değil mi sen daha vakıfsın olaya.
Bmlv1 de hala KoreaObj kullanılıyordu.
Her model de aynı durum yoktur diye tahmin ediyorum. Tüm modelleri yeni blender uyumlu elle tek tek yapmazlar herhalde diye tahmin ediyorum ama yanılıyor muyum? Belki bir yazılım ile otomatik çevrilebilir ama elle yapmak Çok uzun soluklu ve büyük bir bir iş olur. Zaten ellerinde Max dosyalarda yoktur eskilerin. .. Eski modellere ait sakinler hala koreaobj klasöründen çağırıyorum yani bu mantık hala geçerli mi? Ama bu da bmlv2 mantığına ters mi değil mi olayı anlamamı lazım.
Bmlv1 ve bmlv2 aynı anda kullanılabiliyor bunu anladım.
Modellerin hepsinin dds kaplamaları kendi model klasörlerine mi taşındı şuan?

Data\Engine\Textures\ klasöründe  model için özel  yapılmadıysa ARMW  ve normal map için  dosyalar varmış.
Zaten.  Acaba bu texurler üretilmese gerçekten çok mu kötü gözükmekte bu modeller gibi değişik sorular var aklımda.
Bakamadım hala şehir dışındayız durumu telefondan takip etmekteyiz.

Nvidia eklentisini kullanan var ama forumdaki hintli modelinin açtığı konuyu okudum ve videoyu izledim.

Ama biraz işler cacık olmuş gibime geldi. Zorlamış yani.

Detaylı bilgilendirme yaptığım konu için bakınız:
You are not allowed to view links. Register or Login
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

114-Ghost

You are not allowed to view links. Register or Login değiştirdiğiniz tanker ve c130 ların sim içinden görünüşünde herhangi bir problem yok değil mi? Yani renk koyuluk, parlama vb açısından.

Çünkü yapılan bu işlem yeni modellerle daha çok ilgili eski modellerde böyle bişey yok anladığım
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

buraktunahan

Henüz tüm modeller yeni sisteme geçmemiş Ghost Hocam. Örneğin kokpit modelleri halen eskisi gibi. Texture dosyaları KoreaObj içinde. Zaten bu durum sadece F-16 ve F-15'de var galiba. Ben de çok vakıf değilim Hocam. Şöyle bir göz gezdirirken gördüm.

Biliyorsunuz F-16 ve F-15'i yunanistandan bir modelci yaptı ve gerçekten de güzel yaptı. Artık Janhas'ın modellerine pek kimse bakmaz.

Şu anda tam geçiş süreci bu. KoreaObj içinde gördüğünüz skinler eski F-16 modellerine ait ve artık bir işe yaramıyor. Çünkü bu skinleri kullanan bir model yok artık.

Yalnız kokpitte durum biraz kötüye gitmiş durumda. U3 kokpiti daha iyiydi. BMS forumda bir F-16 kokpiti paylaşmıştım U3 için. U4'de PBR uygulandığı için kokpitin tamamında ışık patlamış gibi duruyor. Skinler parlama nedeniyle tam görünmüyor. Ne demek istediğimi ablatmak için konuyla ilgili aşağıya bir görsel bırakıyorum. Bu kokpit nedeniyle U4'de uçmaya bir süre ara verdim. U4 kokpiti resmen gözümü tırmalıyor.

Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

114-Ghost

#10
Valla U3 kokpit daha gerçekçi olmuş eline sağlık. Renk tınlama çok hoş duruyor ama u4 deki karşılaştırınca çok mat soluk.

Bu f16 ları anladığım kadarıyla manos yapmış çünkü psd kit onun izniyle paylaşılmış. Ve dediğin gibi jan has modeli gibi güzel daha fazla detaya gerek kalmadan hallolmuş.

Sen de geçmişte onunla bu düzenleme konusunda bir pürüz yaşamıştın sanırım değil mi.

PBR uygulamaları başımızı ağrıtacak gibi duruyor malesef.
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

114-Ghost

#11
You are not allowed to view links. Register or Login birinde piste girerken çekilmiş(u4), diğerinde tam pist içi çekilmiş(U3) ışığın geliş açısı farklı aynı açıdan tonlama, iç ışık ve PBR etkisi görünüş olarak nasıl denedin mi hiç.
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

buraktunahan

Aslında özellikle böyle bir açıdan görüntü koydum hocam. Çünkü güneş ışığı olmayınca bile gölge ve karanlık olması gereken yerler hep aydınlık.

Sizin için aşağıya bir görsel koydum hocam. 8003 numaralı texture dosyasını tamamen siyah renk yaptım. Buna rağmen her yer parlak ve aydunlık. Hatta ICP panelin altındaki içeri giren kısım bile aydınlık ve ışık dolu. Yani gölge oluşmuyor. Siyah renkli texture bile kokpitte gözükmüyor.


Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

114-Ghost

#13
You are not allowed to view links. Register or Login
Yanılmıyorsam ya da yanlış hatırlamıyorsam bu işi açıklayan kişi eğer bmvl2 model üretmiyorsanız yani model bmvl1 tabanlı üretilmiş veya lodlardan editör aracılığı ile bmvl e dönüştürülmüşse photoshopla veya benzer grafik yazılımları ile xxxx_normal.dds oluşturmaya çalışmayın sorun yaşarsınız ışığı nereden kıracağı yada yansıtacağı belli olmaz gibi birşey demişti.
Sadece Xxxx_armw.dds dosyası oluşturun deniyor.
U4 le yeni üretilen Bmvl2 blender modellerine ait kaplama ddsleri  ARMW ve Normal dosyalarının ikiside mevcut olduğu için dış modellerde yeni nesil grafik özellikleri desteklenmekte.

Belkide Kokpit ve normal dosyası olmayan modellerde ortak ARMW ve Normal dosyası kullanılıyor olabilir ve bu durumda da bunun gibi nahoş kaba sonuçlar oluşabilir bu şekilde.
Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

114-Ghost

#14
You are not allowed to view links. Register or Login garip bir durum var 8003 ü kırmızı,2. Olarak biraz geçirgen siyaha ve 3.olarak tamamen simsiyah bir katman olmak üzere 3 kez boyayıp bazı modelleri  viewer ile ortadan kaldırarak kokpit modelini inceledim.
Gördüğüm durum o bölgenin kaplanmadığını düşündürdü bana ama kaplama dokusu orada. ilgili hakim rengi de boyanmış olasa da çok küçük miktarda yansıtmakta. bu da pbr ile ilgili diye düşünmekteyim.

Görselleri incelemen için drive klasörüme koyuyorum bakabilirsin. boyamaya sakın uğraşma texture ile ilgili bir şey yok sanırım. Nasıl boyarsak boyayalım bizim istediğimiz şekilde gözükmemekte. Yani şuan için Bu bizi aşan bir durum gibi.

You are not allowed to view links. Register or Login

Ayrıca kokpitte bazı yerler çok kaliteli hale gelmiş sanırım eskiden böyle değildi diye hatırlıyorum tesadüf İncelerken denk geldi.
koltuktaki bir bölüm:
You are not allowed to view links. Register or Login
pedal mekanizması:
You are not allowed to view links. Register or Login

Guests are not allowed to view images in posts, please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login